Egy magyar HR-Tech cég úgy döntött, komolyan felforgatja a vállalatok életét.
Sokan azt gondolják, a HR-esek dolga kimerül annyiban, hogy jelölteket keresnek a betöltendő pozíciókra és adminisztratív feladatokat végeznek. Azonban egy HR-es nagyon fontos stratégiai szerepet tölt be a cégek életében és befolyásolni tudja annak sikerességét, így a toborzási folyamat sokszor csak egy kis részét képezi a munkájuknak.
A Melon éppen ezért megalkotta a munkaerő keresés Foodpandáját és létrehozott egy olyan AI alapú aggregátor szolgáltatást, amely segíti a vállalkozásokat azzal, hogy időt, energiát és pénzt spórol meg HR szakembereiknek.
A HR szakemberek inkább arra fókuszáljanak, hogyan hozzák ki a legjobbat az alkalmazottakból
A Melon HR Technology szolgáltatása átalakítja a HR-esek szerepét – sőt mi több, életét – azzal, hogy a kezükbe ad egy mesterséges intelligenciát használó asszisztenst, ami lényegében elvégzik helyettük a toborzás száraz részét. A HR szakemberek például egy lépésben adhatnak fel álláshirdetést Magyarország legnagyobb állásportáljaira a listaárak töredékéért, majd összes jelöltjüket egy felületen gyűjthetik. Továbbá a MelonApp saját felhasználói jelölt adatbázist biztosít, ahová bármennyi jelöltet fel lehet tölteni. Így HR-esek egybefüggő és strukturált adathalmazt kapnak a toborzás során.
A Melon egyedi, több év alatt felépített tudásbázisa
Minden állástípust máshogy, más portálokon, más paraméterekkel érdemes hirdetni, melyet a Melon csapat több év alatt épített fel tudásbázisában. Ennek a tudásbázisnak a folyamatos frissítését, javítását egy mesterséges intelligenciát alkalmazó algoritmus végzi, ami monitorozza a hirdetési kampányok hatékonyságát, és ez alapján automatikusan frissíti ajánló adatbázisát. Ennélfogva, ha valamelyik portálról jobb, több jelölt érkezik egy adott pozícióra, akkor az új kampányokhoz már ezt a portált fogja előnyben részesíteni.
„A Melon tudásbázisa több mint 400 állásra tartalmaz teljes szakmai adatbázist: melyik állást hol érdemes hirdetni, milyen beállításokkal, milyen bérezéssel és milyen hirdetési összeggel. Így a lehető leghatékonyabban költi el az álláskeresésre szánt összeget”
– mondta Prémecz Gergő, a Melon munkaerő toborzó rendszer ötletgazdája.
Ezen felül a Melon a mögötte álló tudásbázis felhasználásával összeállít egy olyan toborzási kampányt – egy olyan hirdetési csomagot –, ami az adott pozícióhoz a legrelevánsabb álláshirdető oldalakat tartalmazza. A HR-eseknek nem kell a hirdetésekkel bajlódniuk, nem kell jelölteket gyűjteniük több helyről, digitális HR asszisztensük, a MelonApp már csak az előszűrt, megfelelő jelölteket listázza, nekik pedig csak el kell dönteniük, ki válna a cégük legnagyobb hasznára.