Az álláshirdetések hatékonysága nagymértékben függ attól, hogy mennyire képesek vonzani a megfelelő jelölteket. Ha az álláshirdetés nem vonzza a megfelelő jelölteket, akkor az idő és a pénz, amelyet az álláshirdetésre költünk, lehet, hogy veszteséges lesz. Az alábbiakban néhány hatékony stratégiát mutatunk be, amelyek segítenek abban, hogy minél több jelentkezőt vonzzunk az álláshirdetésre.
Célzott álláshirdetési stratégia
Az álláshirdetés megfelelő célcsoportjának meghatározása az első lépés ahhoz, hogy minél több jelentkezőt vonzzunk az álláshirdetésre. Az álláshirdetési stratégiánkat úgy kell kialakítani, hogy a megfelelő embereket érjük el azokon a helyeken, ahol valószínűleg az állásra jelentkezők többsége is aktívan keresi az álláslehetőségeket. Például, ha egy IT-szakembert keresünk, akkor érdemes olyan álláshirdető oldalakon hirdetni, amelyek specializálódtak az IT területére. Ezen kívül fontos lehet még a szakmai közösségekben való megjelenés is, mivel azokon a helyeken valószínűbb, hogy a megfelelő szakemberek dolgoznak.
Jó minőségű álláshirdetés
Az álláshirdetésnek több szempontból is meg kell felelnie annak érdekében, hogy minél több jelentkezőt vonzzon. Az álláshirdetésnek rövidnek, informatívnak és vonzónak kell lennie. Az álláshirdetésben pontosan le kell írni, hogy milyen készségekre és tapasztalatokra van szükség az állás betöltéséhez. Az álláshirdetésnek az álláskeresők figyelmét fel kell keltenie, és ösztönözni kell őket arra, hogy jelentkezzenek az állásra.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
MelonApp Toborzás (@melonapp_toborzas) által megosztott bejegyzés
Mobilbarát álláshirdetés
A mobiltelefonok használata növekszik az álláskeresők között is. Az álláshirdetésnek mobilbarátnak kell lennie annak érdekében, hogy az álláshirdetés minél szélesebb körben elérhető legyen. Az álláshirdetésnek responsív designnal kell rendelkeznie, vagyis automatikusan alkalmazkodnia kell a különböző mobil eszközök kijelzőméretéhez és felbontásához. Ezen kívül, fontos lehet még az álláshirdetés tartalmának optimalizálása a mobil eszközök használata során történő könnyebb olvashatóság érdekében.
Hatékony felhívás a cselekvésre
Az álláshirdetésnek hatékony felhívást kell tartalmaznia arra vonatkozóan, hogy az álláskeresőknek mit kell tenniük az állásra jelentkezés érdekében. Az álláshirdetésben egyértelműen ki kell jelölni, hogy hogyan lehet jelentkezni az állásra, milyen határidővel kell leadni a jelentkezéseket, és milyen dokumentumokat kell csatolni a jelentkezés során. Ezen kívül, ajánlott lehet az álláshirdetésben felhívni az álláskeresők figyelmét az állás fontosságára és előnyeire, hogy még vonzóbb legyen az állás számukra. Ha érdekel, minek kell szerepelnie egy álláshirdetésben, olvad el blogunk egy korábbi tartalmát: Minden, amit tudnod kell az álláshirdetés feladásról!
És ahol ez mind egy helyen van
A MelonApp okosan hirdet, ami abban is megnyilvánul, hogy a fenti pontok mindegyike teljesül a MelonApp-al feladott álláshirdetéseknél. A valóságban ez annyit jelent, hogy a MelonApp használatával nem nekünk kell vesződnünk azzal, hogy megpróbálunk tökéletes álláshirdetést feladni, hanem a MelonApp okos rendszere megmondja hol lenne érdemes hirdetünk és azt is, hogy hogyan. Ezzel a hatékonysággal pedig nemcsak időt, de ezáltal energiát és pénzt is spórolunk.