Eikel Roland HR piaci és üzletfejlesztési specialistaként dolgozik a Melonnál. Közel 5 éve vesz részt a magyar HR piac értékesítési szegmensében tanácsadóként és üzletfejlesztőként. Hunting típusú sales beállítottsága és felsővezetői tárgyalási tapasztalata is hozzájárul a projekt sikeréhez.
Roland értékesítői pályafutását Magyarország piacvezető állásportáljánál kezdte, és úgy gondolja, nem ő választotta a HR világot, hanem a HR választotta őt, amiért nem is lehetne hálásabb:
„Gyakorlatilag inkább a HR világ választott engem. Az értékesítési pályafutásomat volt szerencsém magyarország piacvezető állásportáljánál indítani, így nagyon gyorsan belecsöppentem a HR pörgős, impulzív és folyamatosan lüktető világába. Amúgy is nagyon szerettem emberekkel foglalkozni, hiszen bárkivel gyorsan szót értek, a HR-nek pedig azt gondolom, hogy ez a kulcsa: két ellentétes pólust, két külön nyelven beszélő entitást kell összehozni és win-win szituációt kialakítni a munkaadók és a munkavállalók között. Kicsit messzebbről, hunyorítva nézve ez akár erősen hasonlítható a saleshez is.”
De mégis hogyan jött maga a salesezés?
„Szerintem mondhatom azt, hogy egyszerűen erre születtem. Már gyerekként is mindig megkaptam, hogy lyukat beszélek az emberek hasába és néhány fiatalkori vendéglátós pozíció után nagyon gyorsan a sales felé kanyarodtam. Az emberek szeretnek velem beszélgetni, megnyílnak nekem így az átlagnál könnyebben találom meg a fontos kapcsolódási pontokat és pontosabban mérem fel az előttem álló személy igényeit, problémáit és kérdéseit. Amikor erre igazán ráéreztem akkor az alapvető kommunikációs készségeimet elkezdtem vállalati szintre csiszolni és ennek okán a sales szamárlétrának az összes fontos állomását végigjártam. Úgyanúgy elboldogulok egy kis- és középvállalattal (KKV) való telefonhívás alatt mint egy személyes felsővezetői tárgyalás során”
– mondta Roland, aki abba is beavatott minket, hogy az értékesítői világból persze volt, hogy inkább kiszabadult volna:
„Nagyon fontos, hogy néha megálljunk és igenis megkérdőjelezzük azt amit csinálunk. Egy kissé irigykedve néztem a fejlesztő kollégáimat, akik fél évig Indonéziából dolgoztak – hiszen ők gyakorlatilag bárhonnan végezhetik a munkájukat. Egy időben el is gondolkodtam, hogy talán elindulok ebbe az irányba, de aztán hamar rá kellett jönnöm, hogy nem tudnék élni az ügyfelek és partnerek folyamatos “zaja” nélkül”.
És hogy mit szeret Roland a MelonApp-ban?
A MelonApp szakembere már alapvetően is műszaki beállítottságú és másodvonalon a HR a szakterülete, így „egyértelműen lázba hozta egy mesterséges Intelligencia alapú toborzási megoldás”.
„Számomra nagyon fontos, hogy csak olyan terméket tudok értékesíteni, amiben én is hiszek és azt gondolom, hogy ez a MelonApp-nál többszörösen is teljesül. Ha egy konkrétumot kéne kiemelnem, akkor az optimalizált és automatizalt hirdetésfeladást említeném meg. Iszonyúan sok magyar KKV van a piacon, ahol nem napi szintű a toborzás, nincs meg az a HR tapasztalat, ami ehhez kell és nekik hatalmas segítség a Melonapp.”
– tette hozzá Roland.